kunnen dieren (bijv. paarden, konijnen) ruiken of je vegetarier bent, waardoor ze wellicht geen angst voor je hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee en zouden ze dat kunnen zullen ze ook altijd bang blijven dat je een bontjas van hun vacht wilt maken of ze voor andere doeleinden vangt of gebruikt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Mensen zijn nu eenmaal een bedreiging voor dieren in het wild. Dat leren die dieren dus vanaf hun geboorte.

Dieren in gevangenschap die volledig tam zijn, zijn vaak niet bang meer voor de mensen die ze kennen, maar komt er een vreemde bij jou over de vloer kruipt je volledig tamme konijn meestal (er zullen uitzonderingen zijn) toch weg tot ze aan de nieuwkomer zijn gewend en hebben geleerd dat hij geen kwaad doet.